Kliknij, aby posłuchać podświetlonego tekstu!
Przejdź do treści
Strona główna » Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności serwisu uroczyska.nowysacz.pl

Miasto Nowy Sącz zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej  uroczyska.nowysacz.pl  zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu  uroczyska.nowysacz.pl

Data publikacji strony internetowej: 2021-05-25.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021-06-05.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • brak alternatywy dla treści nietekstowych (filmy, nagrania dźwiękowe, obrazy fotograficzne, grafiki i infografiki);

Oświadczenie sporządzono dnia 2021.06.05 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością cyfrowej dla osób niepełnosprawnych strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą odpowiedzialną jest Dawid Madziar adres poczty elektronicznej dmadziar@nowysacz.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 18 448 65 36

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Obsługa interesantów Urzędu Miasta Nowego Sącza odbywa się w budynkach, w których zlokalizowane są poszczególne wydziały. Są to:

Ratusz (Rynek 1) – budynek jest siedzibą Prezydenta Miasta. Ponadto, mieści się w nim Biuro Obsługi Mieszkańców, Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Inwestycji, Wydział Księgowy, Wydział Organizacyjno-Administracyjny, Biuro Rady Miasta, Wydział Komunikacji Społecznej i Kultury, Wydział Pozyskiwania Funduszy. W pobliżu budynku zlokalizowane są miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.Wejście do budynku dostępne dla osób na wózku inwalidzkim (podjazd). Na parterze, tuż przy wejściu obecny jest pracownik, który udziela informacji i służy pomocą. Dostęp do poziomu parteru i pierwszego piętra możliwy jest za pomocą schodołazu. Brak możliwości dostępu na pozostałe kondygnacje dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Rynek 3 – siedziba Wydziału Komunalnej Obsługi Miasta, Wydziału Organizacyjnego, Biura Radców Prawnych, . Pomieszczenia wydziałów znajdują się na I piętrze. Dostęp wąskimi klatkami schodowymi. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Rynek 19 – siedziba Biura Zamówień Publicznych. W bezpośrednim sąsiedztwie budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Pomieszczenia wydziału znajdują się na I piętrze. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Rynek 21 – siedziba Wydziału Zarządzania Kryzysowego. W bezpośrednim sąsiedztwie budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Wydział mieści się na I piętrze. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Rynek 22 – siedziba Wydziału Bezpieczeństwa i Kontroli Wewnętrznej, Wydziału Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej. W bezpośrednim sąsiedztwie budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Wydziały mieszczą się na I piętrze. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Szwedzka 2 – siedziba Wydziału Geodezji i Nieruchomości, Wydziału Spraw Obywatelskich i Ewidencji Ludności, Wydziału Sportu i Turystyki. Brak miejsc parkingowych w bezpośrednim sąsiedztwie budynku. Pomieszczenia wydziałów mieszczą się na I i II piętrze budynku. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Szwedzka 5 – siedziba Wydziału Środowiska. Pomieszczenia wydziału znajdują się na I piętrze budynku. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Jagiellońska 14 – siedziba Biura Aktywności Obywatelskiej, Wydziału Edukacji i Wychowania, Wydziału Przedsiębiorczości. Brak parkingu w bezpośrednim sąsiedztwie budynku. Pomieszczenia znajdują się na I i II piętrze budynku. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Jagiellońska 31 – siedziba Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Brak parkingu w bezpośrednim sąsiedztwie budynku. Pomieszczenia znajdują się na I piętrze budynku. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Narutowicza 6 – siedziba Wydziału Podatkowego. Tuż przy budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Pomieszczenia Wydzału znajdują się na parterze oraz na I piętrze. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Wyspiańskiego 22 – siedziba Wydziału Transportu i Komunikacji. Pomieszczenia Wydziału zlokalizowane są na parterze, piętrach oraz półpiętrze. W budynku znajduje się winda. Dostęp dla osób poruszających się na wózku jest możliwy do prawie wszystkich pomieszczeń, za wyjątkiem półpiętra. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Zielona 55 – Siedziba Wydziału Architektury i Urbanistyki. Tuż przy wejściu do budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, wejście do budynku po schodach lub poprzez istniejący podjazd. Wydział mieści się na II piętrze budynku. Dostęp klatką schodową o właściwych parametrach lub windą. Budynek spełnia minimalne wymagania, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Nawojowska 17a – Kancelaria. Pomieszczenia znajdują się na parterze. Z uwagi na parametry drzwi, korytarzy, obecność progów – budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Lwowska 71 – Komenda Straży Miejskiej. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Do wszystkich budynków Urzędu Miasta Nowego Sącza jest możliwe wejście z psem asystującym oraz z psem przewodnikiem.

Ewakuacja – W przypadku konieczności ewakuacji należy wykonywać polecenia wyznaczonych i przygotowanych pracowników. Są oni odpowiedzialni za pomoc w dotarciu do miejsca ewakuacji osobom ze szczególnymi potrzebami.   Kliknij, aby posłuchać podświetlonego tekstu! Deklaracja dostępności serwisu uroczyska.nowysacz.plMiasto Nowy Sącz zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej  uroczyska.nowysacz.pl  zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu  uroczyska.nowysacz.plData publikacji strony internetowej: 2021-05-25.Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021-06-05.Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:brak alternatywy dla treści nietekstowych (filmy, nagrania dźwiękowe, obrazy fotograficzne, grafiki i infografiki);Oświadczenie sporządzono dnia 2021.06.05 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.Informacje zwrotne i dane kontaktoweW przypadku problemów z dostępnością cyfrowej dla osób niepełnosprawnych strony internetowej prosimy o kontakt.Osobą odpowiedzialną jest Dawid Madziar adres poczty elektronicznej dmadziar@nowysacz.plKontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 18 448 65 36Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.Dostępność architektonicznaObsługa interesantów Urzędu Miasta Nowego Sącza odbywa się w budynkach, w których zlokalizowane są poszczególne wydziały. Są to:Ratusz (Rynek 1) – budynek jest siedzibą Prezydenta Miasta. Ponadto, mieści się w nim Biuro Obsługi Mieszkańców, Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Inwestycji, Wydział Księgowy, Wydział Organizacyjno-Administracyjny, Biuro Rady Miasta, Wydział Komunikacji Społecznej i Kultury, Wydział Pozyskiwania Funduszy. W pobliżu budynku zlokalizowane są miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.Wejście do budynku dostępne dla osób na wózku inwalidzkim (podjazd). Na parterze, tuż przy wejściu obecny jest pracownik, który udziela informacji i służy pomocą. Dostęp do poziomu parteru i pierwszego piętra możliwy jest za pomocą schodołazu. Brak możliwości dostępu na pozostałe kondygnacje dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Rynek 3 – siedziba Wydziału Komunalnej Obsługi Miasta, Wydziału Organizacyjnego, Biura Radców Prawnych, . Pomieszczenia wydziałów znajdują się na I piętrze. Dostęp wąskimi klatkami schodowymi. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Rynek 19 – siedziba Biura Zamówień Publicznych. W bezpośrednim sąsiedztwie budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Pomieszczenia wydziału znajdują się na I piętrze. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Rynek 21 – siedziba Wydziału Zarządzania Kryzysowego. W bezpośrednim sąsiedztwie budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Wydział mieści się na I piętrze. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Rynek 22 – siedziba Wydziału Bezpieczeństwa i Kontroli Wewnętrznej, Wydziału Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej. W bezpośrednim sąsiedztwie budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Wydziały mieszczą się na I piętrze. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Szwedzka 2 – siedziba Wydziału Geodezji i Nieruchomości, Wydziału Spraw Obywatelskich i Ewidencji Ludności, Wydziału Sportu i Turystyki. Brak miejsc parkingowych w bezpośrednim sąsiedztwie budynku. Pomieszczenia wydziałów mieszczą się na I i II piętrze budynku. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Szwedzka 5 – siedziba Wydziału Środowiska. Pomieszczenia wydziału znajdują się na I piętrze budynku. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Jagiellońska 14 – siedziba Biura Aktywności Obywatelskiej, Wydziału Edukacji i Wychowania, Wydziału Przedsiębiorczości. Brak parkingu w bezpośrednim sąsiedztwie budynku. Pomieszczenia znajdują się na I i II piętrze budynku. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Jagiellońska 31 – siedziba Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Brak parkingu w bezpośrednim sąsiedztwie budynku. Pomieszczenia znajdują się na I piętrze budynku. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Narutowicza 6 – siedziba Wydziału Podatkowego. Tuż przy budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Pomieszczenia Wydzału znajdują się na parterze oraz na I piętrze. Brak windy. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Wyspiańskiego 22 – siedziba Wydziału Transportu i Komunikacji. Pomieszczenia Wydziału zlokalizowane są na parterze, piętrach oraz półpiętrze. W budynku znajduje się winda. Dostęp dla osób poruszających się na wózku jest możliwy do prawie wszystkich pomieszczeń, za wyjątkiem półpiętra. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Zielona 55 – Siedziba Wydziału Architektury i Urbanistyki. Tuż przy wejściu do budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, wejście do budynku po schodach lub poprzez istniejący podjazd. Wydział mieści się na II piętrze budynku. Dostęp klatką schodową o właściwych parametrach lub windą. Budynek spełnia minimalne wymagania, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Nawojowska 17a – Kancelaria. Pomieszczenia znajdują się na parterze. Z uwagi na parametry drzwi, korytarzy, obecność progów – budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Lwowska 71 – Komenda Straży Miejskiej. Budynek nie spełnia minimalnych wymagań, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Do wszystkich budynków Urzędu Miasta Nowego Sącza jest możliwe wejście z psem asystującym oraz z psem przewodnikiem.Ewakuacja – W przypadku konieczności ewakuacji należy wykonywać polecenia wyznaczonych i przygotowanych pracowników. Są oni odpowiedzialni za pomoc w dotarciu do miejsca ewakuacji osobom ze szczególnymi potrzebami.

Skip to content Kliknij, aby posłuchać podświetlonego tekstu!